15/04/2011 - PERHIMPUNAN UMAT ISLAM MEMBANTAH ISU ALKITAB

بسم الله الر حمن الر حيم


Perhimpunan Aman Mempertahankan Kedaulatan Islam
dan Membantah Bible Bahasa Melayu


Anjuran Pertubuhan-pertubuhan Pembela Islam (PEMBELA)

Masa: Selepas Solat Jumaat 15 April 2011

Tempat: Perkarangan Masjid Negara

“Bersama Pertahankan Kedaulatan Islam – Perkasakan Suara Umat Islam”




Selangor Mufti Datuk Tamyes Abd Wahid has joined Perak counterpart Tan Sri Harussani Zakaria in condemning Putrajaya’s decision to allow Malay language bibles which use the term “Allah,” saying it insults and intrudes on existing Islamic laws.

“Islamic laws have been violated by those from within, damaging Islam. It has been shamed by those who make the laws themselves,”

Kristian mahu penyelesaian kekal isu Alkitab, kalimah Allah
Oleh Shazwan Mustafa Kamal
April 14, 2011
PETALING JAYA, 14 April — Persekutuan Gereja Malaysia (CFM) masih kekal tidak yakin dengan formula 10 perkara yang diumumkan oleh Putrajaya 3 April lalu bagi menyelesaikan isu Alkitab sambil mendakwa ia sebagai “langkah ad hoc dan jangka pendek” sahaja.
Pertubuhan itu menegaskan formula tersebut masih belum menyelesaikan isu berkaitan dengan penggunaan kalimah “Allah.”
“Kami menganggap penyelesaian 10 perkara sebagai penyelesaian ad hoc dan jangka pendek,” kata Presiden CFM Ng Moon Hing di sini hari ini.
Ng menjelaskan formula 10 perkara sebenarnya telah gagal menangani isu akar umbi yang menyelubungi masyarakat Kristian, yang melarang penerbitan yang mempunyai kalimah “Allah.”


Isu Al-Kitab BELUM selesai. Harap maklum
KUCHING: Pakatan Rakyat leaders today slammed Barisan Nasional (BN) for its politically motivated approach in resolving the Al-Kitab controversy

Christian leaders reject PM’s overture

Published Date: April 14, 2011
The idea of one rule for Borneo and another for the Peninsula when distributing Malay-language bibles, floated by the government, has been roundly criticised by a Catholic leader

UMAT ISLAM MESTI TEGUH MENHALANG  DESAKAN PEMIMPIN KRISTIAN MAHU MENGEKALKAN KALIMAH ALLAH DAN PENYEBARAN AL KITAB DALAM BAHASA MELAYU , DEMI KEAGUNGAN AGAMA ISLAM . ISU INI MAKIN DIJADIKAN SANDARAN UNTUK MEMPORAK PERANDAKAN KESATUAN UMAT ISLAM DINEGARA INI DAN PEMERINTAH GAGAL MENANGANI ISU INI DEMI KEUTUHAN DAN KEMULIAAN ISLAM AMAT MEMALUKAN DAN MERENDAHKAN MARTABAT AGAMA ISLAM YANG DIJADIKAN AGAMA RESMI DI MALAYSIA .

TERDAPAT KELOMPOK YANG MEMANG TERUS MENERUS MENGGUSUIR PERADABAN DAN SEJARAH ISLAM , MALAH MAKIN BERANI TAMPIL DENGAN KALIMAT UNTUK MENEGAKKAN HAK ASASI MANUSIA , TETAPI MAALAYSIA SEBAGAI SENUAH NEGARA ISLAM MESTI BERANI  MENYATAKAN KEBENARAN DAN KEKUASAAN ISLAM INI USAH DIPERJUDIKAN . HAK MEREKA UNTUK BEBAS BERNAUNG DIBAWAH PEMERINTAH ISLAM SELAMA INI TIDAK PERNAH DI GUSUR , JESTERU TINDAKAN MEREKA INI HANYA BERMOTIFKAN POLITIK DAN KEPENTINGAN UNTUK MENJAJAH MINDA KEPEMIMPINAN ISLAM AGAR TERUS LEMAH DAN DIPERKOTAK KATIKAN. JANGAN BIARKAN TINDAKAN PETUALANG INI BERTERUSAN , AKIBATNYA NEGARA INI AKAN TERJERUMUS DENGAN KANCAH PERANG DAN DIAMBIL KESEMPATAN OLEH MEREKA MEREKA YANG DIPERALATKAN UNTUK MELEMAHKAN PEMERINTAHAN MELAYU ISLAM . 

Jaringan Melayu Malaysia (JMM) has demanded PDRM to investigate all the allegations regarding the exposures made by RPK !!!
Politik Malaysia tunggang langgang - PDRM dijadikan kuda tunggangan ??
PDRM makin pincang pada pandangan umum dengan pendedahan RPK ( Orang Buruan ) RPK  dijadikan kambing hitam , keperkasaan  “ the new three stooges “ dilindungi seorang
Tengku Robot yang gagal di gusur PDRM , manakala RPK dimasuk kelubang supaya diam , tetapi muncul dengan lantang di Media Utama Negara adalah suatu kejutan .
Persoalannya , siapakah dalang disebalik semua lakonan yang mengucar kacirkan imej PDRM dan Badan Kehakiman  dan menggugat ketenteraman awam ?
Adakah PDRM tidak telus dan tidak mempunyai Intergriti sebagai penguatkuasa undang undang dalam  menangani keadilan orang awam dan menjagai kepentingan orang yang mempunyai kekuasaan dan kekayaan ?
Jika dilihat segala yang digembar gemburkan , ada kemungkinan PDRM memang di arah tunjuk dalam menangani sesuatu perkara melibatkan kepentingan awam . Kenyakinan awam semakin hilang terhadap PDRM kerana gagal menjalankan siasatan dengan telus dan gagal membawa orang yang jelas bersalah kemuka pengadilan . Birokrasi antara PDRM dengan Pej Peguam Negara berperanan melindungi balik tabir isu isu yang tersembunyi demi  kepentingan awam tidak dapat dielakan dan kini telah pun ditelanjangkan .
PDRM seharusnya tampil memberikan penjelasan ISU yang di bongkar RPK , di TV3 demi kepengtingan awam . Persoalannya mampukah PDRM berkecuali dalam merungkaikan semua persoalan yang membungkam persekitaran Politik dan propaganda yang dimainkan mereka mereka yang  kebal ( hartawan ) .
Integriti  PDRM mesti ditegakan , apalagi  kini rombakan kepemimpinan PDRM sendiri di selubungi pelobi dalaman dan luaran bagi memenuhi kekosongan jawatan peringkat tinggi  yang menjadi rebutan dan percaturan tersembunyi .
Apapun yang berlaku , diharapkan semua siasatan mestinya dijalankan dengan adil tanpa campurtangan dan kepentingan Politik . Bagi yang akan mengisi kekosongan jawatan tinggi PDRM , fikir fikirkan jalan untuk menjauhi semua persekongkolan  dan tegakan kebenaran tanpa keterpaksaan .

Datuk Khalid Abu Bakar Dilantik Timbalan Ketua Polis Negara Yang Baru
PDRM PERLU TEGAKAN KEADILAN TANPA KETAKUTAN DAN DESAKAN MANA MANA PIHAK .!!!!!!

Comments

Popular posts from this blog

Penggemar seni suara merbuk /perkutut Thailand/Siam

JUSTLY SHARING

ASAS BERTIKTOK