UMNO mesti buka mata , bapa kecewa anak tak dapat biasiswa belajar luar negara ??

بسم الله الر حمن الر حيم

Anak saya mendapat semua A (8A+, 2A) dalam SPM 2010 dan beliau MELAYU yang cemerlang, sentiasa mendapat Penghormatan Pengetua SEMUA semester sepanjang pengajian di MRSM (Transkrian & Taiping), aktif di dalam Ko-K, dan diberi surat sokongan khas oleh DUA (2) Menteri kanan UMNO, tapi akhirnya GAGAL mendapat tawaran ke luar negara.
Malahan, sekarang saya terfikir adakah sebab ada surat sokongan 2 menteri kanan UMNO, pegawai tersebut ingin buktikan bahawa beliau tidak memilih bulu, dan anak saya menjadi mangsa.
Saya mempersoalkan kaedah temuduga yang digunakan oleh JPA atau MARA yang meminta calon membina "jambatan spaghetti" semasa sesi temuduga. Saya seorang ahli akademik, saya tidak nampak bagaimana kaedah tersebut boleh menentukan seseorang calon berpotensi mengikuti program Perubatan luar negara. I know my daughter better than anybody else in this wide world, what more those interviewers who have less than one-half hour to determine someone else future. Tapi ini masalah Melayu yang akhir menerima sebarang keputusan sebagai takdir dan rezeki saya terima hakikat bahawa tempat adalah terhad dan JPA/MARA terpaksa membuat pemilihan, and it is a tough call.
Dato; In short, if the two senior UMNO menteris cannot fight for the Malay rights, who else can? How can I invoke the Constitution to take away the place given to the non-Malays, so that my daughter can have to opportunity to study abroad? Now, my daughter blame me for trying to use my `connections' (konon), though on her own she thought she would have gotten a place.
Kepada Dato' Wee and YAB Lim Guan Eng, jangan hanya lihat pelajar cina yang tidak diberikan tempat dan `insinuate' ianya kerana sifat perkauman pegawai yang (tak)bertanggungjawab.
My heartiest apology to my daughter.
Bapa yang kecewa, Anak lagi Kecewa.

UMNO hilang taringnya !!

MCA, DAP, GERAKAN, SUPP dan majoriti org Cina tidak akan puas selagi nasib org Melayu tidak menjadi separti Melayu di Singapura dan nasib org Fiji di bumi Fiji sendiri.
Tak cukupkah penguasaan mereka dlm ekonomi. Tak cukupkah usaha berterusan mereka mensabotaj Melayu dalam bisnis. Tak cukupkah mereka menidakkan peluang kerja , gaji dan kenaikan pangkat Org Melayu di sektor swasta mahu pun sektor awam bila saja mereka telah bertapak di sesuatu tempat ?
Perangai Cina berpangkat boleh kita lihat di tempat seperti Bank Negara dan CIMB. Mereka sentiasa bertolongan sesama mereka dan sentiasa konsisten menindas pekerja Melayu dengan menganggap Melayu lemah dan Cina lebih superior. Ditambah pula dengan ada Melayu berpangkat yg lupa daratan selepas mabuk dunia maka tak hairanlah kenapa tak kurang 85% pengurus kanan CIMB adalah Cina dan India .
Orang Cina seperti Dr Wee lupa bahawa walaupun Melayu majoriti tetapi majoriti juga miskin dan perlu bantuan. Kalau disuruh bertanding mendapatkan biasiswa Melayu dengan hak istimewanya hendaklah mendapat peruntukan 90% dan biarlah mereka bertanding sesama mereka. Dan Cina dan India hendaklah bertanding sesama mereka pula untuk mendapatkan baki peruntukan 10%. Itu adil namanya. Ingat hidup mati Melayu hanya disini saja tak ada pilihan.
Apa yg pemimpin Cina sedang buat adalah mengugut UMNO,PAS dan PKR bahawa kalau hendak berkuasa maka mereka hendaklah tunduk kepada tuntutan mereka hatta menidakkan lagi hak istimewa Melayu seperti biasiswa.
Saya menyeru UMNO mengambil langkah berani dan tuntas menambah kerusi Melayu di DUN dan Parlimen kepada 90% agar kuasa politik Melayu tetap terpelihara walaupun siapa( BN atau PR) menang pilihanraya umum. Beri kefahaman pd org2 spt Dr wee bahawa Satu2nya cara Malaysia akan aman dan Cina boleh terus menguasai ekonomi ialah dgn cara Melayu mantap mengawal kuasa politik tanpa ugutan dari kaum minoriti.

kadirjasin dibalik tabir keserakahan Umno membantu orang Melayu

Comments

Popular posts from this blog

Penggemar seni suara merbuk /perkutut Thailand/Siam

JUSTLY SHARING

ASAS BERTIKTOK