aspirasi dan tranformasi umno masih kabur

بسم الله الر حمن الر حيم

KUALA LUMPUR, 28 Mei 2010 - Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Razak mengisytiharkan jumlah sebenar ahli UMNO adalah seramai 3,159,484 orang. Jumlah tersebut diperolehi setelah berlaku proses pemutihan keahlian yang telah dilakukan sebelum ini. Hasil daripada itu, Majlis Tertinggi UMNO setuju untuk mengeluarkan seramai 380,000 ahli yang tidak dapat dikesan, telah meninggal dunia dan faktor-faktor yang lain. Najib mengumumkannya kepada pihak media selepas mempengerusikan Mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO di PWTC.

KUALA LUMPUR, 21 Okt 2010– Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor memaklumkan seramai 2,543 ahli UMNO menghadiri persidangan Perhimpunan Agung UMNO yang julung kali berlangsung selepas pindaan Perlembagaan UMNO tahun lalu, sehingga 20 Oktober 2010 , Tengku Adnan melaporkan bahawa kedudukan keahlian UMNO yang dicatat ialah 3,578,925 orang dengan bilangan cawangan sebanyak 20,342.

Jurang perbedaan maklumat yang dinyatakan seharusnya dijadikan ikhtibar untuk terus mempertingkatan keupayaan Umno memperbaiki aspek pengurusan agar dilihat mampu kekal dengan keterampilan dan ketepatan dalam memacukan kemajuan teknologi media baru agar maklumat dapat  dikongsikan dan dinobatkan .

Apakah keupayaan Umno ini menunjukan kehebatan aspirasi dan tranformasi yang mahu ditunjukan sebagai suatu parti tunjang dalam Barisan Nasianal , sedang ketepatan data data keahlian ini  masih tunggang langgang . Diharapkan Umno akan terus bisa merubah semua aspek pengurusannya dan menyembahkan keunggulan dan keterampilan agar tidak bisa ditelanjangkan pihak pembangkang .

Kemampuan Umno nampaknya masih perlu dipertingkatkan , jika dalam isu keahlian  ini masih terdapat perbedaan yang ketara , apalagi yang mampu untuk dimegahkan dalam melaksanakan dasar dasar lain yang tentunya lebih rencam untuk diurus dan ditadbir dengan keikhlasan demi memenuhi kehendak ahli dan masyarakat awam .

MANA SATU YANG BETUL ? KETEPATAN KEAHLIAN MASIH KABUR !!

Comments

Popular posts from this blog

Penggemar seni suara merbuk /perkutut Thailand/Siam

JUSTLY SHARING

ASAS BERTIKTOK