INGAT : ISLAM ITU TEGAS JANGAN CARI NAHAS !!

بسم الله الر حمن الر حيم


ADUN DAP kawasan Sekinchan, Ng Swee Lim dan mana mana juga , YB YB serta pertubuhan bukan  Islam jangan cuba cuba untuk mencampuri apajua wadah dan tuntutan dijajaran Islam . Tindakan segolongan individu bukan Islam yang kini semakin ghairah membuat pelbagai keletah dan menjadikan ajaran Islam sebagai jalan tengah untuk menarbiahkan kewenangan ajaran Islam mesti ditegah dan dibenteras secara habis habisan demi keagungan ajaran Islam . Pemimpin Islam mesti bangkit melaungkan ketegasan jesteru kelompok bukan Islam ini , kini makin berani memperlekehkan ruang dan jajaran serta persekitaran agama Islam , semata mata untuk merendah rendahkan agama Islam  .

Prinsip prinsip dan dasar Islam ini hanya untuk orang orang  Islam mengenengahkan tafsiran dan melaungkannya , jika bukan Islam terus campur tangan untuk sama sama terjun menggagahi keletah konon sejajar untuk melaungkan  kebebasan bersuara , ianya jelas telah mencerobohi persekitaran akidah orang Islam dan mesti dihentikan . Pemimpin Islam mesti bangkit serta tegas dan bersatupadu tanpa mengira kepentingan diri dan kelompok , menegakan dan menjelaskan bahawa ketegasan kita adalah untuk melindungi kemuliaan ajaran Islam .


Kini  Dewan Undangan Negeri dan Parlimen seolah olah telah hilang serinya dan  telah dijadikan tempat untuk YB YB  bukan Islam  mencampuri dan menyindiri  kewibawaan orang orang Islam .  Mesti dingatkan bahawa ISLAM ITU TEGAS   . Pemimpin Islam mesti tegas bangkit dan bersatu menghalang mana mana pihak yang secara halus memanipulasikan hak kebebasan bersuara , tetapi sebenarnya mereka  dengan sengaja mahu memperlekehkan keunggulan dan ketegasan ajaran Islam . Jika umat Islam tidak bangkit bersatu , kegilaan mereka akan berterusan dan sedikit demi sedikit keharmonian Islam dicabuli demi kepentingan dan kesombongan mereka yang kononnya menegakan hak kebebasan bersuara .

Tindakan  Speaker Dap DUN Selangor Datuk Teng Chang Khim  yang  terbabit  dan memanipulasikan  serta mendokong  kesungguhan  bukan muslim jelas sekali  sengaja tidak menghormati  dewan tertinggi  dalam mempengerusikan  sidang tersebut . Tindakan speaker itu nyata mendokong  wadah perpecahan dan perpaduan Islam dalam suatu himpunan tertinggi pemerintahan . Pemimpin pemimpin Islam yang sama sama duduk dalam sidang dewan undangan negeri itu semestinya insaf dan sadar bahawa kehalusan mereka itu memang disengajakan untuk merendah rendahkan peradaban dan persekitarannya.

Sudah tiba masa untuk golongan  orang Islam yang mempunyai dokongan dan suara politik dinegara ini  bersatupadu menjagai kemurniaan Islam .  Situasi sebegini seharusnya tidak menjalar dan terus diheret heret dalam perjuangan demokrasi dinegara ini . Perlembagaan Persekutuan mesti dijadikan landasan kebebasan semua golongan samada Islam dan bukan Islam . Klausa Perlembagaan telah terbentang dan tindakan mereka mereka yang angkuh dan sengaja mahu meruntuhkan nya mesti ditangani dengan segera .

Kebijakan Ilmuan dan kepemimpinan Islam dinegara ini semestinya mampu tegas dan bergerak seiring didalam apa jua hal yang melibatkan kepentingan agama Islam, agar orang orang bukan Islam memahami nya . Cubaan cubaan yang disengajakan ini semakin menjejaskan  pemikiran dan kekuatan dokongan terhadap kemurniaan Islam . Perselisihan pandangan orang bukan Islam ini makin dibentangkan dan dilihat  didiamkan dan tidak dibenteras dengan ketegasan sejajar  dengan tuntutan Al Quraan dan Al Sunnah .

Orang bukan Islam diingatkan  usah cuba cuba mempermainkan isu dan mencampuri wadah dan persekitaran ajaran Islam , jika benar mahu ikut sama melestarikan Islam , ada jalan yang disuguhkan …jika tidak jauhilah kesengajaan itu agar pedang pedang yang tergantung tidak akan melayang memancungi leher kalian .  INGAT : ISLAM ITU TEGAS , JANGAN CARI NAHAS !!


Comments

Popular posts from this blog

Penggemar seni suara merbuk /perkutut Thailand/Siam

JUSTLY SHARING

ASAS BERTIKTOK