WADIRONI

Adakah  kita sebenarnya terlalu emosional  dan  stres  hingga membebani  minda , jesteru minda  yang terbeban memikirkan tujahan dan akal kita terus teruja memikirkan semua masaalah yang mendatang  ? Dapatkah kita dengan sebenarnya bisa  menangani perjalanan mendatang ini ? Kita sebenarnya  memang kuat mendepani  apa saja ilusi atau mimipi ngeri  dan kita tahu kita bisa dan tidak akan ragu tentangnya setiap kali ia muncul kembali  dan berulang ulang menerjahi minda kita  . Bersemangatlah  sebagaimana layaknya minda  agar kegugupan itu lenyap dan ketakutan benar benar ujud  mewarnainya .


Semua orang sudah berusaha untuk terus bekerja  sebagaimana layaknya ia terus saja berdoa  dan melihat ramai teman teman kita  menuju kesana . Kita semestinya bekerja dengan sepenuh hati kita  , jiwa dan raga dipenuhi  dengan kejujuran yang nyata , nyata jujur juga ada ketakutannya. Kita coba untuk tidak bersikap negetif dan kita benar benar berfikir untuk lebih rasional dengan mengharap dan mendapatkan seberapa banyak garapan dan kita juga ingin memasuki  laman dengan kepasrahan  menilai positifnya kehamilan , seterusnya kita akan menjadi lebih baik dan kita sedia menerjahnya  dengan kegugupan yang nyata !!!
Kita memang miskin , jika kita emosional  dengan hormon  yang mungkin membayangkan penuaan minda dan  segala rupabentuknya  ,  Adakah disana  kita bisa temukan perawatan untuk lebih dewasa dengan kematangan minda yang muda dan kekal selamanya . Pasti mereka akan terus tertawa melihat gelagat kita atau memang kita sendiri yang buta minda untuk mempelajari usaha dan ilmunya . Doktor itu akan terus menilai resepi ubatnya supaya kita sanggup menelan dan memanipulasi semua yang ada dipersekitaran kita .


Bangkitlah pemuda dan hambatlah mereka tanpa belas ! Teriakan minda kita  agar keindahan itu tetap nyata dan wangian itu akan terus semerbak hingga emosional kita dileraikan dengan keterujaan akhlak  dan kekentalan minda . Merdeka kah kita ? Apakah kita mampu mengelak sidurja dan sipetualang bangsa  ? Kerahsiaan dan kehamilan dua perkara yang jauh beda , natijahnya kita masih dijajah minda dan emosi  untuk terus bersengketa selamanya.
Demokrasi ! Milik siapa ? Kita beda wajah dan mampu kekalkan warna dan wangian  bunga bangsa kita . Kebodohan dan kebebalan kita hanya dongeng belaka yang memang direka cipta untuk mengaburi sejarah peradaban bangsa dan keterampilan kita mengasimilasikan waktu  memang dibanggakan  mereka  dan telah menjadi  kajian sejarah dunia . Jawabannya.... satu jalan yang lurus membawa emosional kita kesyurga . Kehamilan itu kerahsiaan yang maha pencipta  . Kada dan kadar melindungi segalanya. Wassallam///

No comments:

Kekalkan Dominasi Pemerintahan Islam Malaysia

(Ikhtibar dan Ikhtiar) Dominasi pemerintahan Islam wajib dikekalkan di Malaysia. UMNO@Barisan Nasional. Selagi kepemimpinan UMNO yg mendo...