Orang2 Melayu Bacul Penipu Pembohong

Betul ke orang Melayu bermaruah!!
Kekuatan Politik Melayu musnah akibat sikap tidak bermaruah kepemimpinan politik Melayu berebut pengaruh dam kuasa politik utk jadi pemerintah Negara hibgga mereka sanggup menggadaikan kepentingan agama bangsa dan negara.

Mereka dari kawanan pimpinan atasan spt Mahathir/dsai/Kuli dll mmg serakah pengaruh kuasa dll@duniawi.

Helah Mahathir utk bersama penganjur KMM 6Okt2019 menjelaskan kpd rakyat bahwa mereka2 yg hadir hanya meperlekehkan maruah Melayu termasuk sebahagian pimpinsn umno/pas yg bersikap talam dua muka. Konon2 merekalah yg menjulang maruah Melayu Islam, sedangan mereka tidak mampu bersatu dlm satu wadah perjuangan politik bagi menjagai maruah melayu Islam. Mereka msmpu salin kulit dlm pelbagai bentuk demi pengaruh dan dokongan politik.

Kematangan mereka memang menunjukkan kebodohan mereka sendiri yang tidak berusaha bergabong dlm perjuangan utk menjaga maruah melayu dipersada politik negara yg masih mendasari sistem demokrasi berparlimen.

Kepemimpinan dan akar umbi Umno@Pas yang berlapang dada sedia hadir di Majlis KMM-Kongres Maruah Melayu utk dengar Amanat PM7 Mahathir memang sedia diketahui golongan yang tidak memahami sikap dan agenda golongan munfikun yang sediaada terus terang mengabui pemikiran Melayu Islam demi kepentingan dan survival politik mereka dikalangan pimpinan liberalis dlm kerajaan PH.

Kita orang Melayu Islam sudah terang2 di tipu dibohongi difitnah dengan pelbagai perkara malahan dikecam dicaci , akibat perbalahan merebut kuasa politik dalam hiraki kepemimpinan pemerintah olih mereka2 daripada kalangan yang menganjurkan KMM yang secara jelas hanya untuk mengabui pemikiran rakyat dan memperbodohkan sikap Melayu Islam yang lemah dan sedia berlemah lembut tetapi nyata mereka2 yang berlembut dan berlapang dada itu buta matahati dan tidak cekal dan tabah jiwa memperjuangkan suatu pendirian politik demi kekuatan iltizam memerangi puak2 talam dua muka dan munafikun dikalangan umat Melayu Islam itu sendiri.

Permuafakatan Nasional atau Ummah Islam yang sudah pun dimeterai piagam antara Umno@Pas itu nyata hanya dogma politik sesat dan menyesatkan pemikiran dan  perjuangan jika mereka2 yang bernama besar berpengaruh politikn sedia hadir dlm majlis KMM utk semata2 dikata berlapang dada utk dengar amanat PM 7 Mahathir.

Pemimpin2 yang lantang utk berlapang dada, inilah duri dalam daging yang nyata pendirian mereka bagai lalang ditiup angin.Mereka nak tunjuk mereka.beradab berhemah diri demi maruah Melayu.

Jadi tidak heran jika pentas politik Melayu Islam ini terus kucar kacir kerana tidak ada keberanian kepemimpinan memantapkan pola fikir politik matang dan tulen dalam agenda sebenar untuk mendepani pemimpin2 politik liberalis yang sengaja ambil kesempatan keatas umat Melayu Islam kerana memang bersikap lemah lembut dan sering berlapang dada itu kekal bersarang dikalangan kita orang2 Melayu.

Ketidakhadiran dan ketegasan pemimpin2 Umno@Pas sepatutnya jadi teladan perjuangan politik masa depan hidup umat Melayu Islam.

KMM hanya wadah yang sengaja dianjurkan untuk melemahkan jalan jihad politik Umno@Pas dan akhirnya tetap ditindas dikecam dan ditipu dibohongi berterusan.

Suara2 kebobrokan PM7 masih dilihat manis olih kepemimpinan Umno@Pas biarpun ianya suatu jalan sesat hanya berkepentingan politik semata mata bukan untuk membela maruah melayu .

Adakah PM7 secara terus terang dan rendahdiri ada memohon maaf dengan terbuka sebelum mahu menyampaikan amanat dlm majlis KMM itu?

Adakah kepemimpinam Umno@Pas yg lantang utk nak berlapang dada itu memahami perjuangan politik sebenar, sedangkan mereka  hanya mengheret kearah pertembungan polafikir antara adab dan adat tetapi bukan keutamaan perjuangan mempekukuhkan dokongan politik Melayu Islam sptmana digembar gembur kerjasama politik itu utk melawan kerakusan dan kemunafikan berterusan pemimpin2 Melayu Islam yang bersekongkol dgn musuh2 politik Umno/Pas .

Kenapa  kini longlai sikap dan sedia tunduk akur dengan agenda kepentingan politik Mahathir dan sukusakatnya yg memang gila kuasa dan pengaruh duniawi.

Adakah dengan tidak hadir KMM pemimpin2 Umno@Pas sudah tidak beradab dan beradat.

Adakah dgn tunduk akur berlapang dada itu memperlihatkan sikap kelembutan atau memang mudah diperbodohkan lawan politik seagama sebangsa yang memang gila kuasa.

Atau pemimpin2 Umno/Pas juga memang gila kuasa dan rakus pengaruh duniawi.

Dimanakah letaknya Maruah pemimpin2 Umno@Pas yang berulang kali dicaci ditindas musuh2 politik dikalangan Melayu liberal dari Pakatan harapan diketuai Mahathir dan sekutunya sebelum dan selepas PRU14.

Masihkah pemimpin2 ini ada maruah dan mertabat hanya sekadar utk berlapang dada tetapi natijahnya suara2mereka dianggap spt sampah dari blok politik diketuai Mahathir!!

Tidakkah pemimpin2 Umno@Pas mengambil ikhtibar dan berani berdepan sepakterajang politik dengan agenda penipuan yang berterusan hanya kerana mahi berlapang dada dan hadir Kongres Maruah Melayu dianjurkan pihak yg terang2 musuh politik dan konon nak sedia berlapang dada.

Berlapang dada itu ada tempat dan batasnya dalam politik dan bukan akur mengagungkan agenda pemimpin Melayu  yang menindas Melayu dan bukan Melayu Islam.

Umat Melayu Islam bukan tidak bernafsu dan tidak berakal. Jika pemimpin2 Melayu Islam terus layu dan hilang akal maka tidak heran jika Melayu ini memang terus dgn sikap dan kebodohan mereka sendiri dan sememangnya mereka ada kepentingan diri dan serakah agenda politik ,menipu rakyat konon2 mereka2 lah yang beradab dan sedia berlapang dada dan matang berpolitik.

Saya terus terang tidak akan sesekali berlapang dada selagi pemimpin2 politik spt Mahathir dan sukusakatnya terus licik memperbodohkan dan mempergunakan kemajoritian Melayu Islam utk kepentingan diri dan pengaruh duniawi!!

Apakah dasar yang sudah diutamakan Mahathir utk membela Melayu Islam?

Adakah Kongres Ekonomi Melayu Islam yang dibuat sebelum ini benar2 memberi ruang perkembangan ekonomi Melayu dan Negara dibandingkan ekonomi bukan Melayu?

Apa yg kita lihat ekonomi Melayu terus merudum ...aset2 negara dikuasai majoriti Melayu ini telah dijualgadai olih Mahathir dan sukusakatnya...

Sejak bila Mahathir dan sukusakatnya membela Maruah Melayu !!

[Berlapang dada kepala bana lu lah Melayu Umno/Pas]
#MelayuBacul..#MelayuPenipuPembohong

Comments

Popular posts from this blog

Penggemar seni suara merbuk /perkutut Thailand/Siam

JUSTLY SHARING

ASAS BERTIKTOK