Rasis tanpa basis...Melayu usah terus mengemis.

بسم الله الر حمن الر حيم


Apakah wajar RASIS terus disentuh , sedang amalan kita sudahpun disusun atur secara fitrah dalam menyakini keteguhan hati dan sanubari kita sehari hari .

Wahai Melayu saudaraku...sentuhilah  isterimu , gaulilah agamamu tanpa kamu keliru , akan  kelompongan yang mesti ditutupi , agar bau itu tidak meloyakan  saudaramu sendiri serta  menyesakan hiduan  dikalangan masyarakat negara ini.
 
1. Bukan semua cina , india , sikh, serani, bidayuh , iban , kadazan dll .warganegara malaysia ini angkuh dan sombong , natijahnya , segelintir yg cina tongkang  , india yg paria kasta ..yg sentiasa merintis jalan jadi petualang dan menjembarkan jarak perpaduan kebangsaan kita.
2. Adalah  wajar pemerintah tidak terus tunduk dan pasti  mampu tegak menyemarakan perpaduan dikalangan pelbagai etnik ..membangsakan warganegara dgn satu sistem dan dasar yg seragam , tanpa tunduk dengan desakan .
 
3. Asas permulaan ialah dengan menyatukan wadah pendidikan , sebelum bangga melaungkan dasar pembangunan untuk  menjadi sebuah negara maju, tetap[i malang sistem pendidikan dijarah rubah , menenggelamkan keutamaan kebangsaannya.
 
4. Rasis hanya satu aksara yang jelas susunan abjad menafsirkan keseragaman yang kental dalam mana mana etnik sekalipun , disisi budaya dan adat istiadat mereka.
 
5. Petualang dan si keparat warganegara dengan dokongan  warga asing memang pengkhianat nyata , meruntuhkan sosio budaya dan persekitaran Malaysia.
 
6. Pendemokrasian dalam suatu keadilan hak dan kebebasan sudah jelas ditatankan Islam dan mampu di tegakan jika yang menganuti tunduk dan patuh .Keikhlasan dalam memimpin ilmu dan menjembarkannya mesti tidak ditangguh tangguh  , ianya adalah suatu keutamaan membangunkan kekukuhan suatu bangsa dalam menatangi keunggulan Islam secara menyeluruh .

 
 

Comments

Popular posts from this blog

JUSTLY SHARING

Penggemar seni suara merbuk /perkutut Thailand/Siam

ASAS BERTIKTOK