Saturday, March 10, 2012

Ego kah kita menegaskan bahawa Islam mesti ditegakan dan dibenarkan

بسم الله الر حمن الر حيم

Sampaikan lah walau satu ayat //.

Islam memang indah dan keindahan Islam itu tidak mungkin akan dilihat dan dirasai mereka yang memang tidak mahu tunduk atas kebesaran Allah//.

Dunia sudah tiada sempadannya ..jika dulu bolihlah dikatakan mereka tidak tahu , tak pernah mendengarnya dan tidak pernah menemuinya ...kini semua nya telah didepan mata ...dibaca dan dikaji dan disebarkan dan disuguhkan maka ianya telah kelihatan ...

NAMUN kemungkinan atas kada dan kadar Allah jua mereka masih enggan mengucapkan dua kalimah syahadah membesarkan Allah dan keteladanan Rasullullah saw. Nabi Muhammad saw telah meninggalkan segalanya pada kita , telah dijelaskan melalui pelbagai wadah dan minda pembawanya ..

YAKIN atau tidak , kepasrahan dan tunduk dgn keredhaan Allah jua kita bisa perkatakan atas apa yg ada didepan mata. Al Quraan dan Al Sunnah telah nyata dan diangkat oleh aliran majoriti umat Islam , malangnya ada segelintir yg minoriti terus enggan tunduk dan mempertikaikan segalannya .

Walhal mereka bersyahadah juga ?

Inilah tingkah dan perilaku yang gagal digambarkan dengan jelas dan nyatanya membawa musibah dipersekitarannya. saya juga tidak gagah dan cerdik seperti mereka yang bergelar ulama atau imam yang duduk didepan mengetuai jemaahnya .

Memang mudah untuk berdebat dalam apa jua hal yg ditimbulkan dengan menyuguhkan kepintaran berpidato secara logik dan diterima akal ...

NATIJAHNYA kita umat Islam telah ditentukan halatujunya ...jalan dan arah itu telah ditekankan agar perpaduan dan ukhuwah itu tetap kekal disisi Islam ...selagi yg bukan Islam tidak memerangi kita , kita anggap mereka manusia yang perlu dibela hak dan keujudannya .

Namun kewenangan kita tidak sepertimana kewenangan kuasa yang dimiliki mereka disisi yang lainnya . Sikap mereka tidak sama dengan sikap kita . Terjahan mereka tidak sama dengan terjahan kita . Kepentingan mereka tidak sama dengan kepentingan kita . Keutamaan mereka tidak sama dengan keutamaan kita ..

PERSOALANNYA : EGOKAH KITA JIKA KITA KATA ISLAM ITU SATU SATU NYA AGAMA YANG MESTI DIIKUTI SEMUA MANUSIA DAN MEREKA PERLU TUNDUK DAN MENGHORMATINYA ? ..

Disitu jawaban masih tak mampu ditegak oleh segelintir mereka yang bergelar Ilmuan , khususnya dinegara ini . Kelantangan kepemimpinan tak akan sampai kesitu untuk menarbiahkan khalayaknya ...

KENAPA ? ...

Takut dikatakan EGO ...

Takut dengan tekanan kuasa siapa ? ...

berdebat boleh saja , janji yang berdebat menobatkan halatujunya ...ISLAM tetap dicernakan keutamaannya.

Beranikah kepemimpinan Melayu Islam berterus terang tanpa berselindung dibalik suara yang tiada keyakinan dan pendiriannya ?

Jawaban tentunya pasrahkan saja kata mereka ?

kenapa ? ..

Sampai bila ? 

 ...Kalau begitu sama kita dengan mereka ?..dan ianya akan berterusan tutur kata dan lenggok bahasanya tanpa keberanian menyatakan kebenaran bahawa Islam adalah agama yang mesti diikuti dan dianuti semua manusia didunia ini . Mampukah kita mendepangkan ketegasan kita dikhalayak awam agar kebenaran itu ditegaskan tanpa berselindung dibalik bebayang ketakutan diri sendiri ..EGOkah kita sebenarnya jika berbuat demikian rupa dalam menjelaskan kebenaran Islam //...

No comments:

Kekalkan Dominasi Pemerintahan Islam Malaysia

(Ikhtibar dan Ikhtiar) Dominasi pemerintahan Islam wajib dikekalkan di Malaysia. UMNO@Barisan Nasional. Selagi kepemimpinan UMNO yg mendo...