Kedaulatan Palestin perlu ditegakan dengan kekuatan tentera Islam

بسم الله الر حمن الر حيم


Perdana Menteri, Ismail Haniyeh, menyatakan masalah utama yang dialami oleh penduduk Gaza bukanlah kekurangan makanan dan ubat-ubatan, tetapi sebenarnya masalah politik akibat penaklukan jahat rejim Zionis ke atas negara berdaulat Palestin //..

Persoalannya : -

Kenapa tiada usaha kepemimpinan negara negara Islam untuk menghulurkan kudrat kemanusiaan dalam memperkuatkan pertahanan negara Palestin . Jika setiap negara Islam menyumbangkan bekalan persenjataan tempur pada kerajaan Palestin , sudah tentu kekuatan pertahanan negara Palestin akan dapat dilebarluaskan dan pastinya kerajaan Israel menyadari dokongan tenaga muslim dan muslimat serta bantuan kelengkapan persenjataan memampukan negara Palestin berdiri teguh dan cekal dalam mengamankan negara dari terus diperkotak katikaan Israel //.

Apakah kepemimpinan OIC memang tidak mampu mengambil kesepakatan dengan tegas untuk menyumbangkan bantuan ketenteraan pada Palestin atau mereka memang tidak mampu menegakan kebenaran dan mendaulatkan keujudan dan keamanan negara Palestin ?

Comments

Popular posts from this blog

Penggemar seni suara merbuk /perkutut Thailand/Siam

JUSTLY SHARING

ASAS BERTIKTOK