Penstriman Tiktok

بسم الله الرحمن الرحيم اللهم صل على محمد وآل محمد

Alhamdulillah ; 
Kali ini kita bicara tentang penstriman tiktok yang sudahpun menjadi platform media sosial yang trending dikalangan orang diseluruh dunia.

Persoalannya; 
Kenapa kita pilih app tiktok?
Kita pasti teruja setelah melayari paparan vedio tiktok buat pertama kali ; jesteru itu saya juga tidak lepaskan peluang untuk mengikut trend manusia diseluruh dunia.

Saya masih baru dalam app tiktok ; jadi memang perlu mengetahui kandungan aplikasi ini mengenai fungsi2 button yang disediakan . Saya mula cipta akaun tiktok pada akhir bulan sept 2022 dgn personal akaun ( blog ) sign in guna Akaun Apple yg saya rasa lebih mudah selesa dan selamat mengikut layanan sistem peranti telepon bimbit dan nombor sediaada bagi memudahkan capaian dan layanan system online untuk bertiktok.

Namun saya hanya memposting beberapa vtt utk percubaan dapatkan followers awal 1K . Setelah dpt followers 1K saya muatnaik app Tiktok Seller kerana nak ikut buat affiliate marketing  tiktok TETAPI hanya sekerat jalan saja untuk 3 bulan pertama dan hanya tinjau tinjau tiktok utk dapatkan maklumat belajar memahami fungsi2 button tiktok .

Pada akhir bulan 5/2023 saya kembali aktif tiktok untuk dapatkan followers 10K dan masih belum berjaya kerana VTT masih tidak dapat sambutan pelayar tiktok . Saya juga mula aktif buat affiliate dan ada juga dpt komisen selain dapat point buat live konten tiktok . 

Keterujaan saya sudah mula hadir untuk terus berkarya VTT secara random pelbagai kerana mahukan circle dan engagement yang baik bertiktok .

Nyata dalam tiktok juga banyak sekatan dan halangan dari system dan juga mereka2 yg sudah glamour dlm tiktok.

Yang pasti sebagai pemula tiktok , penting untuk kita faham fungsi fungsi button seluruhnya dan melihat aturan konsep nya untuk permudahkan kita mengenali aplikasi tiktok dan faham ingat betul fungsi setiap button ( play tap ) dan pergunakan pemahsman itu bagi tambahksn kesan ilmu tiktok.

Dalam tiktok ada pelbagai maklumat untuk kita dapatkan selain carisn google dan pasti kita lebih cepat faham keperluan main tiktok dlm target kita sendiri untuk mampu kuasai media yang memang trending di dunia.

Part 1 tiktok@wadironi   
JOIN SAYA SEBAGAI STREAMERS TIKTOK

Comments

Popular posts from this blog

Penggemar seni suara merbuk /perkutut Thailand/Siam

JUSTLY SHARING

ASAS BERTIKTOK