sihamba bukan terpaksa menggadai maruah dan kudratnya , semata mata ikhlas mengabdikan kehidupan didunia

بسم الله الر حمن الر حيم

Assallamualaikum ...setelah agak lama tak hadir menjengok blog , tetiba suara itu menggamit kembali untuk sama sama berdiri disini mewarnai keindahan akal dan budipekerti yang memang gagah dinobatkan dengan apacara sekalipun bagi membentur kelestarian minda dan pemikiran dalam mengembangkan terjahan dan memikul pertanggungjawaban menegakan kebenaran dan keadilan semata mata untuk kepentingan dan ukhuwah serta perpaduan dipersekitarannya.

Tinggal beberapa hari lagi tahun 2011 akan berakhir dan kemunculan tahun 2012 pasti akan lebih indah dengan warna warni kegemilangan yang nyata telah dan akan diterjah bagi mengekalkan wadah perjuangan bangsa kita dinegara yang kita sendiri banggakan tanpa kekeliruan . Pelbagai rupa dan wajahnya yang sekian lama menjadi pertembungan dalam mengasimilasikan jajaran dan kekuatan jatidiri agar ianya mampu kekal mendepani tradisi perjuangan yang dilihat semakin malap dan tergugat dengan kemunculan pengkhianat yang memang jelas tak pernah mengerti penat atau tersesat . Disinilah kekuatan itu mesti dikumpulkan untuk sama sama menjejaki kebejatan dan memagarinya dengan usaha membina kebaikan supaya yang dilihat agak keterbelakang itu diperbetulkan persekitarannya.

Kita semua adalah sama akalnya , logika itu memusatkan keutuhan ciptaan kita yang mampu diterjemahkan dengan kebijakan akal dalam membimbing kita memperjuangan keutamaan dan kemanfaatan dipersekitaran kita . Tak kira siapa yang memacu dan mengemudinya asal saja ruang itu mampu menjejaki kembali kemegahan sejarah dan tradisi kita , pastinya kita masih mampu tegak dan mendokongnya tanpa rasa kekerdilan dan biarkan semangat kekitaan ini dapat memusatkan dan menambahbaikan apajua kekurangan tanpa memisahkan ikatan ukhuwah dan persaudaran kita dalam mendokong semangat dan perpaduan dikalangan masyarakat dan persekitarannya. Suara minoriti itu jangan sekali kali tidak diendahkan , sedang keasyikan memajoritikan keinginan itu terus ditatang dan disuguhkan tanpa merusakan hidangan yang jelas mendatangkan kemanfaatan. Kepentingan dan keutamaan itu mesti dinilai dengan lapang dada dengan keikhlasan mendekati siminoriti agar keakraban minda dapat dicernakan kembali untuk mewarnai perbedaan warna serta corak melakarkan wadah dan terjahannya.

Derajat dan kudrat sekadar hiasan yang memungkinkan  apajua perubahan wajah sebenar dalam memacukan erti kebenaran . Keadilan itu mesti diutamakan tanpa memisahkan kekuatan derajat yang memangku dan mendokong kekuasaan dengan keseimbangan perilaku memuliakan para hamba yang menghiasi kewenangan dan mengangkat mertabat serta derajat yang sedia ada. Keikhlasan dan keihsanan kita dilihat dan diperhati , penyuluh itu tak akan lali untuk terus mendekati , mengagumi gerakgeri tetapi mereka pasti apajua yang didekatinya itu mampu menjadi pemangku jatidiri mereka mengembangkan monopoli mewarisi sejarah dan tradisi //.

Ilusi ini semata mata untuk membuka kembali tirai mediabaru yang telah agak lama tak ku tinjau , kembaliku kesini atas kemampuanku yang tak pernah silu untuk mengukir jejak jejakku yang tersendiri . Tinta ini tak pernah dinodai , jesteru itu aku kembali lagi disini //.

Comments

Popular posts from this blog

Penggemar seni suara merbuk /perkutut Thailand/Siam

JUSTLY SHARING

ASAS BERTIKTOK