UMNO ( Barisan Nasional ) menguasai kemenangan sebelum PRU 13 meranapkan benteng pembangkang.

بسم الله الر حمن الر حيم

Kronologi jatuh bangun UMNO ( BN ) dan hubungkaitnya dengan dunia internet dan teknologi elektronik baru . Ramai yg keliru dan ramai yg terkedu . Yg menang termanggu manggu  , yg kalah tersipu sipu . Ego dan riak  terkumpul di benak  pimpinan , terngadah dan melatah , melihat sejarah kekalahan ditangan oposisi yg ghairah dgn reformasi .

 Segelintir insaf dan segelintir terus memikirkan apa yg terukir , hanya senyuman serakah mewarnai persekitaran. Oposisi yg diterjah makin gundah , sebab dulu mereka sudah merasai unik suatu dokongan yg memenangkan  penguasaan , mencalar dan membongkar kepemimpian dgn celupar.

Kini UMNO ( BN ) selangkah lebih jauh mendepani kemenangan diluar pertandingan sebenar akibat keasyikan oposisi dgn dunia yg dicalarnya sendiri. Natijahnya pemimpin datang dan pergi , jelas sekali pendokong diterajang   sesuka hati . Liar memang liar , jesteru ia sudahpun menjalar dan sukar untuk dibentur dan dikhabarkan. Oposisi pasti akan kecundang. Pergolakan itu kian pudar , ramai wajah yg akan tercalar dan terbakar.

Lakaranku sekadar  menggilai pelbagai onar , membungkam kebejatan , mewariskan pilihan dan khayalan pendokong atas pagar , agar terus menjalar dan berakar//.

Ikhlaskan diri dlm perjuangan , sepatah yg membawa berkah , melangkaui persepsi yg tak ada noktah. Aksara itu memang indah , usah kau asyik dgn keletah yg tak bermaruah. Jauhi sangka buruk , dekati kebaikan dan temanilah rakan serta taulan..
Keterbalikan itu akan membawa padah..ghairah lah dgn kemenangan , usah ghairah tanpa mengenangkan kepaduan terjahan ,pada mereka  tanpa disuruh dan yg mengharapkan imbuhan. Jika mampu kenapa tidak kau hulurkan sekadar sumbangan kesukarelawanan , jesteru mereka mendekatinya dgn berbayar dan meluangkan masa tanpa kekangan//.
 

Comments

Popular posts from this blog

JUSTLY SHARING

Penggemar seni suara merbuk /perkutut Thailand/Siam

ASAS BERTIKTOK